Kloosterboers lyckade satsning.

16 Nov Kloosterboers lyckade satsning.

Att satsa på hälsa är inte alltid självklart. Det skrivs och räknas en hel del på vad det ger för verklig effekt, både för företaget och för medarbetarna.

Men viktigast är kanske inte nyckeltal och pengar? Ofta är stämning och ökad gemenskap minst lika viktigt. Kloosterboer valde att satsa på medarbetarna både för att förbättra välmåendet och för att skapa ökat engagemang detta gav ett större hjärta för varandra på jobbet. Följ deras satsning.

Före

Innan start (nu gäller det att få med alla).

Efter

8 veckor har passerat. Hur har det egentligen gått för deltagarna?

Nu är det final och resultatet är intressant.

Så här säger deltagarna själva:

Konceptet är 8 veckor med Actimate med en peppande uppstart med bodyscanning där deltagarna får sin hälsostatus via en scanning av kroppen. Fettprocent, muskelmassa, skelett, visceralt fett,(bukfett) stress och metabolisk ålder är några av de mätpunkter som medarbetarna på Kloosterboer fick vid uppstart. Att tillsammans sträva mot gemensamt mål med målsättningen att bli bäst i branschen gav inspiration och motivation. Att det inte bara var en intern tävling utan att målet är större, se placering på topplistan, nämligen Sveriges bästa! gav både motivation och resultat. Tillsammans blev Kloosterboer 117 år yngre och dessutom gladare och piggare!

Tack för att vi fick följa med på er resa och stort grattis till resultatet.